Filmy hidżab, islam

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje hidżab, islam. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W Kairze

6,3
Juliette Grant (Patricia Clarkson) przylatuje do Kairu, by spotkać się ze swym mężem Markiem, pracownikiem ONZ. Niestety ten zostaje zatrzymany w Strefie Gazy. Pod nieobecność męża towarzystwa Juliette dotrzymuje Tareq (Alexander Siddig), przyjaciel z pracy Marka, rodowity Egipcjanin. Podczas wspólnych spacerów po Kairze, poznawania i oswajania się z muzułmańską kulturą, pomiędzy tym dwojgiem tak różnych ludzi zaczyna rodzić się subtelna więź.
Po trzydziestu latach wojny i rządów Talibów Afgańczyków połączył jeden program – Idol. Tam jest to jednak więcej niż pokazanie swego talentu w telewizji... W Afganistanie ryzykujesz swoje życie, aby móc zaśpiewać.

Rozstanie

7,5
Film opowiada historię Nadera (Peyman Moaadi) i Simin (Leila Hatami), zamożnej pary, która decyduje się na rozstanie. Chcą opuścić Iran wraz z ich córką, Termeh (Sarina Farhadi). Mają już załatwione wszystkie formalności, jednak Nader wciąż ma wątpliwości co do wyjazdu. Musiałby bowiem zostawić chorego na Alzheimera ojca (Ali-Asghar Shahbazi)...


Wadjda ma 10 lat i mieszka w Rijadzie. W szkole uchodzi za buntowniczkę, ponieważ chodzi w porysowanych długopisem trampkach i próbuje bawić się z chłopcami. Jej największym marzeniem jest rower. Niestety, w Arabii Saudyjskiej kobiety nie mogą prowadzić samochodów, zaś dziewczynkom nie wypada jeździć na rowerze - ma to jakoby zagrażać ich cnotliwości. Aby zdobyć pieniądze na upragniony rower i przekonać dorosłych o swojej pobożności, Wadjda postanawia wziąć udział w konkursie recytacji Koranu.
Iran, rok 1986. Dziennikarz Freidoune Sahebjam musi zatrzymać się, w zapomnianej przez boga i ludzi, górskiej wiosce. Wszyscy mieszkańcy wydają się dziwnie życzliwi, poza jedną osobą, Zahrą. Kobieta zaprasza go do swojego domu i zaczyna snuć przerażającą historię o ukamieniowaniu jej siostrzenicy, które miało miejsce zeszłego dnia.

Lalka

6,5
Algieria, lata 90. XX wieku. Osiemnastoletnia studentka Nedjma, zafascynowana projektowaniem mody, nie chce dopuścić do tego, by tragiczne wydarzenia związane z toczącą się w kraju wojną domową uniemożliwiły jej prowadzenie normalnego życia i wychodzenie w nocy z przyjaciółką Wassilą. Gdy społeczna atmosfera robi się coraz bardziej konserwatywna, dziewczyna odrzuca kolejne, wprowadzane przez radykałów zakazy i decyduje się walczyć o swoją wolność i niezależność, organizując pokaz mody.
Fatima pochodzi z Afryki, ale mieszka z córkami w Lyonie. Jej osiemnastoletnia córka Nesrine rozpoczyna studia medyczne. Relacja z młodszą, zbuntowaną piętnastolatką nie jest łatwa. Souad wstydzi się, że matka jest niewykształcona i wytyka jej nieporadny francuski. Fatima kocha obie tak samo, są dla niej źródłem dumy, ale i frustracji. Codziennie stawia na szali własną godność, pracuje ponad siły, by zapewnić im lepszą przyszłość. Wierzy, że inny kolor skóry nie odbiera szansy na dobre życie we Francji. Kiedy pewnego dnia ulegnie wypadkowi i zostanie w domu, zacznie pisać dziennik oraz wiersze po arabsku, opowiadając o wszystkim, czego nie może wyrazić po francusku. Scenariusz powstał na podstawie wspomnień Fatimy Elayoubi, która ponad 20 lat temu opuściła Maroko i zamieszkała pod Paryżem.
Ayse ma 19 lat. Jest młodą dziewczyną z tureckiej prowincji, którą poznajemy na ślubnym kobiercu. Hasanowi, panu młodemu, do szczęścia na oswajanej austriackiej ziemi brakować może tylko opiekunki domowego ogniska. Opowieść przenosi się do tureckiej diaspory we współczesnym Wiedniu. Wrażenie pewnej tajemnicy ukrywanej na weselu przed rodziną Ayse zyskują wnet swe uzasadnienie – panna młoda w Wiedniu nie zagrzeje miejsca w łożu swego prawowitego męża. Ayse nie wygląda jednak na zdziwioną faktem, że to głowa rodziny i zarazem ojciec jej ślubnego będzie jej przewodnikiem na drodze do zostania matką. Wydaje się, że od samego początku znała swe zadanie - zostać kumą, drugą żoną.
Pomimo obalenia rządów talibów relacje międzyludzkie w Afganistanie wciąż są regulowane przez niezwykle surowe prawo szariatu. W związku z tym w afgańskich więzieniach przebywa ogromna liczba kobiet skazanych za przestępstwa obyczajowe lub tylko o nie podejrzewanych. Jest wśród nich ciężarna 20-latka Kareema, która trafiła za kratki, ponieważ jej chłopak nie chciał się z nią ożenić. Dziewczyna wie, że jedynym dla niej ratunkiem jest zmuszenie Firuza do ślubu. Dwie pozostałe bohaterki dokumentu to Aleema, która została uwięziona, kiedy próbowano ją sprzedać na czarnym rynku, oraz osiemnastoletnia Saberah - zadenuncjowana przez własnego ojca, który nakrył ją z chłopakiem w dwuznacznej sytuacji. Sfilmowane przez irańsko-amerykańską dokumentalistkę Tanaz Eshaghian historie trzech afgańskich więźniarek pokazują, jak naprawdę wygląda sytuacja kobiet w państwach, w których obowiązuje prawo szariatu. Reżyserka, znana z nagrodzonego na MFF w Berlinie i nominowanego do głównej nagrody w Sundance obrazu Być jak inni, opowiadającego o problemie homoseksualizmu w teokratycznym Iranie, oraz filmów Love Iranian-American Style i I Call Myself Persian, weszła do miejsc niedostępnych dla innych - między innymi więzienia dla kobiet Badam Bagh. Zakazana miłość w Kabulu była pokazywana w ramach prestiżowego festiwalu filmów dokumentalnych HotDocs 2011. Dokument został wyprodukowany przy współudziale stacji HBO.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…