Filmy relacja matka-córka, niemcy

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja matka-córka, niemcy. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Tár

6,7
8,4
Historia niemieckiej dyrygentki Lydii Tár.

Plan lotu

6,5
Podczas lotu z Berlina do Nowego Jorku, na wysokości kilkunastu tysięcy metrów, Julia, 6-letnia córka Kyle Pratt (Foster), znika bez śladu. Ale czy istotnie? Nikt na pokładzie samolotu jej nie widział, i nikt nie wierzy Kyle, że dziewczynka leciała razem z nią. Osamotniona i zrozpaczona Kyle desperacko stara się zachować zdrowy rozsądek, może polegać tylko na sobie i rozwiązać zagadkę tajemniczego zniknięcia córki.
Zygfryd (Paul Richter), syn władców Niderlandów, wyrusza do Wormacji, aby ubiegać się o rękę sławnej piękności Krymhildy (Margarete Schön).


Niemcy, lata 70. XX wieku. Stephanie (Zelda Espenschied) jest inteligentnym i żywym dzieckiem, które czuje, że coś jest nie tak w jej rodzinie. Dziewczynka prowadzi z rodzicami odizolowane życie, naznaczone relacją z niestabilną psychicznie matką Sybille (Freya Kreutzkam). Ojciec również nie jest godnym zaufania wsparciem. Stephanie coraz bardziej zamyka się w sobie i ucieka do mrocznego świata barbarzyńskich fantazji. Jednak pewnego dnia jej tajemnica przenika do rodzinnej rzeczywistości... Dramat psychologiczny śledzący losy dziewczynki, której skomplikowane dzieciństwo ma na nią destrukcyjny wpływ. Za reżyserię obrazu odpowiedzialna była stawiająca swoje pierwsze kroki w kinematografii Sabrina Mertens.
Film biograficzny, poświęcony Edycie Stein. Młoda kobieta wywodząca się z żydowskiej rodziny robi karierę naukową, jest asystentką znanego filozofa Edmunda Husserla. Nieoczekiwanie postanawia przyjąć wiarę katolicką, co wywołuje protesty krewnych. W jakiś czas póżniej wstępuje do klasztoru.

Mater

0,0
Jasna (Daria Lorenci) wyjechała po lepsze życie do Niemiec. Teraz wraca do domu rodzinnego w Chorwacji, opuszcza dzieci i męża. Musi zaopiekować się umierającą matką Anką (Neva Rošić), która opiera się czasowi, chorobie i aspiracjom bliskich. Matka jest podejrzliwa i kłótliwa, stara się utrzymać swój autorytet i nie akceptuje niczyjej obecności. Pomiędzy tymi dwiema kobietami rozpoczyna się intymna walka, przepełniona wspomnieniami, emocjami i nieustanną siłą do życia.
Film, nagrodzony Oscarem przez Amerykańska Akademię, który powstał w oparciu o słynną powieść Güntera Grassa pod tym samym tytułem, portretuje mieszkańców Gdańska – Polaków, Niemców i Kaszubów – na tle historycznych wydarzeń pomiędzy rokiem 1924 i końcem II wojny światowej. Bacznym obserwatorem owych zdarzeń jest Oskar Matzerath, nad wiek rozwinięty chłopiec, którego świat dorosłych napawa sceptycyzmem i niechęcią. Nie chcąc stać się jego częścią, w dniu trzecich urodzin postanawia, że nie będzie dalej rosnąć. Z okazji urodzin rodzice kupują mu blaszany bębenek, który odtąd będzie jego nieodłącznym towarzyszem. Głośnym bębnieniem i przenikliwym wrzaskiem chłopiec potrafi kruszyć szkło, tym samym protestując przeciwko braku zainteresowania i kłamstwom dorosłych.
Kanwą scenariusza stały się wojenne wspomnienia Salomona Perela - Żyda z Saksonii. Jego rodzina uciekając przed faszystowskimi prześladowaniami emigruje do Polski. Rozpoczyna się wojna. Salomon, uciekając przed Niemcami, trafia do sierocińca w Grodnie. Tu wstępuje do organizacji komsomolskiej, której staje się aktywnym działaczem. Kiedy wpada w ręce Niemców, ci dziwnym zbiegiem okoliczności uznają go za Aryjczyka w czystej postaci. Salomon robi wszystko, aby prawda o jego pochodzeniu nie wyszła na jaw. Zostaje gorliwym zwolennikiem ideologii hitleryzmu, a nawet bohaterem wojennym. Wkrótce zwierzchnicy doceniając jego zasługi wysyłają go do elitarnej szkoły Hitlerjugend…
Po przeprowadzce rodziny z Berlina do Polski młody chłopak zaprzyjaźnia się ze swoim rówieśnikiem zza płotu, nie wiedząc, że ten jest żydowskim więźniem.
Ostatni dzień wojny. Poranek pierwszego dnia pokoju. Pokazać tej szczególnej nocy losy młodego człowieka uwikłanego w okupacyjną przeszłość, zmęczonego bohaterstwem, przeczuwającego inne, lepsze życie. Cóż to za piękny temat do filmu. Tej szczególnej nocy spotyka się przeszłość z przyszłością - i zasiada do jednego stołu. Przy akompaniamencie tang i fokstrotów bohater filmu, Maciek Chełmicki, szuka odpowiedzi, jak żyć dalej - jak zrzucić dławiący bagaż przeszłości, rozwiązuje odwieczny dylemat żołnierza. Słuchać czy myśleć. A jednak Maciek zabije...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…